Prodejní a dodací podmínky (PDP)

I. Platnost

Dodávky, služby a nabídky společnosti EU-poles s.r.o. se
uskutečňují výhradně na základě těchto PDP, bez ohledu na typ zákonné
transakce. Všechna  soukromá prohlášení o
záměru je třeba chápat na základě těchto PDP. Konflikt nebo odchylka od našich
PDP podmínek zákazníka nepřijímáme, pokud jsme se předem písemně nedohodli
jinak. Tyto podmínky jsou také rámcovou dohodou pro všechny ostatní právní
transakce mezi smluvními stranami.

II. Uzavření smlouvy,
nabídka, odhad nákladů

a) Verbální přísliby, doplňkové dohody a podobné odchylky od
těchto PDP nebo jiných písemných prohlášení o záměru, zejména prohlášení podaná
prodejci, dodavateli a montážními Firmami, pro nás nejsou závazné. Obsah námi
použitých reklam atd. se nestává součástí smlouvy, pokud to není výslovně
uvedeno. U našich nabídek a všech dokumentů je třeba vzít v úvahu obvyklé
tolerance. Změny související s designem vyhrazeny.

b) Každá objednávka vyžaduje potvrzení objednávky k uzavření
smlouvy. Odeslání nebo předání zboží objednané zákazníkem se považuje také jako
uzavření smlouvy. U všech objednávek se obsah v 
našem potvrzení objednávky považuje za dohodnutý, pokud zákazník do 24
hodin od obdržení nebo změny potvrzení objednávky nevznese námitky.

c) Námi provedené odhady nákladů jsou nezávazné.

III. Cena

Všechny námi uváděné ceny jsou, pokud není uvedeno jinak,
bez DPH. Máme právo odpovídajícím způsobem zvýšit nebo snížit ceny.

IV. Platební podmínky

a) Naše faktury jsou splatné dle dohodnutých platebních podmínek
před uzavřením smlouvy. Bez zvláštní dohody není sleva povolena. V případě
prodlení s platbou, včetně částečných plateb, přestanou platit jakékoli dohody
o slevě. Platby zákazníkem se považují za provedené pouze v okamžiku, kdy bude
připsány na Bankovní účet společnosti EU-poles s.r.o.

V. Výběr

a) Kromě obecných zákonných ustanovení jsme oprávněni
odstoupit od smlouvy i v případě prodlení s přijetím (bod VI) nebo z jiných
důležitých důvodů, jako je zejména zahájení konkurzního řízení na majetek dodavatele
nebo odmítnutí konkurzního návrhu z důvodu nedostatku aktiv. V případě
rezignace požadujeme náhradu skutečné škody.

b) V
případě opožděné platby zákazníkem nebo při zjištění okolností, které mohou
snížit bonitu, např. v soudním řízení nebo exekučním řízení jsme osvobozeni od
všech ostatních plnění a dodacích povinností a máme právo zadržet nevyřízené
dodávky nebo služby a požadovat zálohy nebo zabavení nebo – v případě potřeby
po stanovení přiměřené lhůty – odstoupit od smlouvy. V případě rezignace se
použijí ustanovení bodu V.a) těchto PDP. Jsou-li splněny podmínky uvedené v
bodě V.b), všechny naše nároky budou splatné okamžitě a bez ohledu na jakékoli
dohody o splatnosti.

c)
Pokud zákazník – aniž by byl oprávněn tak učinit – odstoupí od smlouvy nebo
požádá-li o jeho zrušení bez povolení, máme možnost trvat na plnění smlouvy
nebo na souhlasu se zrušením smlouvy; v druhém případě je zákazník povinen
zaplatit náhradu dle naší volby ve výši skutečně vzniklé škody.

VI. Dodání, přeprava, zpoždění přijetí

a)
Naše prodejní ceny nezahrnují žádné náklady na vykládku a instalaci.

b) V
případě, že bylo výslovně uvedeno v naší cenové nabídce ,neseme Veškeré náklady
a rizika spojená s přepravou na dohodnutou adresu. Zboží se považuje za dodané,
jakmile dorazí na uvedenou adresu a je připraveno k vyložení DAP (Incoterms).

c)
Pokud neexistuje zvláštní dohoda, je doprava EXW (Incoterms).

d) Na
žádost zákazníka může být zboží odesláno poštou, vlakem, expresní přepravou,
doručovací službou atd. Pojištění proti (dopravním) škodám všeho druhu se
uzavírá jménem zákazníka pouze proti započtení vzniklých vícenákladů.

e)
Pokud zákazník nepřijal zboží tak, jak bylo dohodnuto (prodlení s přijetím),
jsme oprávněni účtovat zákazníkovi plnou částku nákladů vzniklých v souvislosti
s dodáním, poskytnutím a uskladněním zboží. Současně jsme oprávněni buď trvat
na splnění smlouvy, nebo odstoupit od smlouvy po přiměřené lhůtě a znovu použít
zboží jinde.

f)
Zboží se dodává volně nebo zabalené do balíku, či dle domluvy se zákazníkem
před uzavřením smlouvy.

VII. Převod rizika

Aniž
jsou dotčena zákonná ustanovení, riziko náhodné ztráty, nebo náhodného zhoršení
se v každém případě převede na kupujícího při dodání přepravci – i když je
dodáno na místo určení.

VIII. Dodací lhůta

a)
Jsme povinni provést službu, jakmile zákazník splní všechny své povinnosti,
které jsou nezbytné pro provedení, a zejména splnit všechny technické a smluvní
povinnosti, přípravné práce a přípravná opatření.

b)
Jsme oprávněni překročit dohodnuté termíny a dodací lhůty až o tři týdny. Až po
uplynutí této lhůty může zákazník odstoupit od smlouvy po stanovení přiměřené
lhůty.

c) Pro
události, které vedou ke ztrátě možnosti doručení, jako jsou dodací lhůty
našich dodavatelů, stávky, katastrofy, máme právo prodloužit dodací lhůty o dva
měsíce, aniž by zákazník měl právo odstoupit od smlouvy nebo na náhradu škody.

IX. Drobné změny výkonu

a)
Drobné nebo jiné přiměřené změny v našem plnění nebo dodávce jsou považovány za
předem schválené. Odchylky v rozměrech, tloušťkách, hmotnostech a barevných
odstínech způsobené výrobním procesem jsou povoleny v rámci tolerancí obvyklých
v oboru a jsou považovány za schválené zákazníkem předem, a proto nepředstavují
vadu.

X. Záruka, kontrola a oznamovací
povinnost

a)
Naše záruka platí 24 měsíců a platí pouze pro české a evropské právní normy
kvality. Záruka na povrchovou úpravu je 6 měsíců na všechny typy barev a na
žárového zinkování je 16 měsíců od dodání.

b)
Nároky na záruku zákazníka jsou splněny v případě, že je možné napravit vadu
dle našeho výběru buď výměnou, opravou v přiměřené lhůtě, nebo snížením ceny.
Nároky na náhradu škody zákazníka, jejímž cílem je odstranění vady, lze
uplatnit pouze tehdy, pokud jsme v prodlení s plněním záručních nároků.

c)
Důkazní břemeno, že vada již byla v době dodání, nese vždy zákazník. Jsme
oprávněni postoupit své záruční nároky vůči našim dodavatelům zákazníkovi.
Tímto postoupením budeme osvobozeni od našeho záručního závazku.

d)
Zboží musí být zkontrolováno ihned po dodání. Jakékoli zjištěné závady nám musí
být neprodleně nahlášeny písemně, nejpozději však do dvou dnů po dodání, s
uvedením povahy a rozsahu závady. Skryté vady musí být písemně oznámeny
neprodleně, nejpozději však do dvou dnů od jejich zjištění. Nedostatky a
poškození při přepravě musí být zaznamenány při převzetí zboží na dodacím nebo
přepravním listu a potvrzeny řidičem. Není-li stížnost podána nebo nebude-li
včas vyzvednuta, považuje se zboží za schválené.

e) Jakákoli záruka poskytovaná námi bude
neplatná, pokud nebudou dodrženy pokyny pro zpracování nebo péči.

XI. Zadržení titulu a jeho tvrzení

a)
Veškeré zboží a věci jsou dodávány s výhradou vlastnictví a zůstávají naším
majetkem až do úplného zaplacení včetně všech vedlejších nároků.

b) V
případě zpětného získání nebo odebrání majetku, který je v našem vlastnictví, je odstoupení od smlouvy
možné pouze v případě výslovného prohlášení. V případě vrácení zboží máme, aniž
jsou dotčeny další nároky, nárok na vyúčtování vzniklých přepravních a
manipulačních poplatků.

c)
Pokud kupující zpracovává námi dodané zboží nebo předměty před splněním všech
našich nároků, nezískává tím vlastnictví. Získáme spoluvlastnictví výsledné
nové položky v poměru k hodnotě zboží dodaného námi do jiného zpracovaného
zboží v době zpracování nebo zpracování.

d)
Zboží, na které se vztahuje výhrada vlastnictví, nesmí být zastaveno ani
postoupeno jako jistota kupujícímu. V případě zabavení nebo jiných nároků
třetích osob je kupující povinen uplatnit naše vlastnická práva a okamžitě nás
informovat.

e)
Zákazník nese plné riziko za vyhrazené zboží, zejména za riziko ztráty, ztráty
nebo poškození.

XII. Doložka o oddělitelnosti

Pokud by jednotlivá ustanovení tohoto PDP byla zcela, nebo částečně neplatná nebo nevynutitelná, neovlivní to platnost ostatních ustanovení.

PDP platné od 1. 10. 2019

EU-poles s.r.o.

Hájová 15, 691 41 Břeclav

IČ: 28337620, DIČ: CZ28337620

Zapsáno v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Brně oddíl C, vložka 62103